tisdag 6 maj 2008

Dagens "dammsugar försäljare"

Idag gick jag runt i globens centrum och fick faktiskt riktigt roligt till min välsmakande
chokladmilkshake och en hamburgare.
Mitt i lunch-rushen ser man tre svarta drive-in-försäljare från citybank som viftar med sina armar och händer för att fånga in någon stackare som skall skriva på ett kreditkort.
Av 50 personer som gick förbi under den stunden som jag avnjöt min måltid var det inte en enda som stannade och ens pratade med dem svartklädda ynglingar som kämpade för sin provision.
Det jag undrar är varför dem viftar in dessa stressade människor som har 45min lunchrast
hur jävla puckade är cheferna som bestämmer platser för deras drive in kampanjer,
är det inte bättre att dem koncentrerar sig på stora gallerier som Kista eller Heron City eller varför inte Gallerian, i Centrum av den snabbt växande huvudstaden Stockholm.

Inga kommentarer: