tisdag 20 maj 2008

Posten = IDIOTER

Tacka vet jag posten för 10 år sen, då det fanns riktiga postkontor, riktiga sura tanter som satt
halvbittra på sina stolar och kräkte ut den otrevliga attityden på sina kunder, men dem visste vad dem höll på med, dem kunde svara på alla frågor (även om man inte frågade så fick man svar)

Jag saknar den postkulturen som finns i så många länder, men inte i sverige.
Den 2 maj, skickade jag ett stooort packet till min mor, packetet vägde ca:7 kg
ja, man fick ju betala honung för det, kan jag tilläga. men hur ofta skickar man såna paket?
inte ofta, då skickade jag det paketet.
Innehållet var dessa klassiska saker som äldre tycker om, och uppskattar
kaffe, godis, choklad, praliner, smörkola, mm

Idag gick jag till Konsum och undrande frågade, vad fan det var frågan om???
mitt paket låg ju kvar på hyllan??? För helvete!!!!

Tog göran i örat och ställde frågan? Han kunde inte svara på det heller
det är den 21 maj idag, och jag skickade skiten den 2: maj
Något hade tydligen hänt, för paketet såg inte så bra ut.
Det var upprivet, och igentejpat med bajsbrun tape!

Tydligen så har tullen fått för sig att jag skickade något Olagligt och sprättade upp
hela jävla kartongen som ett dött lik!
Ska jag bli förbannad vid det här laget, eller ska jag bojkotta hela jävla systemet!!!

När jag skickade Paketet så frågade jag tydligt om vad ett paket får innehålla och
den dumma blondinen som öppnade sin fula käft sa:
- Du kan skicka allting, det ska inte vara några problem!
Glad som fan gick jag därifrån och köpte grejer för nästan 1000 spänn
för att göra min mor gladare, men ack vad jag fick tillbaka!
Det var en jävla deodorant som tullen inte tyckte om!!!

Det värsta är att jag nu måste betala 100:- för att få paketet tillbaka!

Jag kommer att åka till butrix och köpa en jävla häx-dräkt och ta det
jävla paketet tillbaka med våld och skaft!!!!

Jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: